Been there, done that! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Smit - WaarBenJij.nu Been there, done that! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Smit - WaarBenJij.nu

Been there, done that!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 December 2009 | Australië, Sydney

De laatste week van deze geweldige reis is aangebroken! Ik zit nu in Sydney, ben de 24e aangekomen. Geen gesloten vliegveld deze keer, wel een nacht zonder slaap want we moesten om 6.35 vliegen...
De laatste dagen in Nieuw-Zeeland zijn omgevlogen. De een na laatste dag werd ik ziek, dus toen heb ik bijna de hele dag op bed gelegen. De laatste dag hebben we een bezoek gebracht aan het Wildlife park in Christchurch, want daar konden we de Kiwi (de vogel, niet de vrucht) zien. Ik was nog steeds ziek, maar ik wilde wel heel graag die Kiwi zien nu het nog kon... Het stomme is namelijk, dat je in alle souvenirwinkeltjes dat beest tegenkomt, maar ik had 'm nog nooit in het echt gezien. Het is namelijk een nachtdier en hij wordt ook nog eens met uitsterven bedreigd, dubbel lastig dus. Maar goed, de laatste dag hebben we 'm gezien. Verder vond ik het ontzettend jammer om weg te gaan uit Nieuw-Zeeland. De mensen zijn daar zo vriendelijk en relaxed!
En nu zit ik in Sydney! De 24e was 's avonds gelijk het concert van Delta Goodrem in het Opera House, dat was geweldig! De volgende dag hebben we een rondleiding gehad door het Opera House en de Harbour Bridge bewandeld. Kerst was vooral regenachtig en omdat ik nog steeds ziek was, heb ik bijna de hele dag geslapen. Met kerstmuts in de bikini aan het strand liggen was er dus - helaas, helaas! - niet bij. Vandaag zouden we een tour doen naar de Blue Mountains, met bezoek aan een dierentuin waar je koala's kunt knuffelen, maar vanwege de regen hebben we die verzet naar morgen. Vanaf woensdag zou het weer beter moeten worden, dus dan ga ik met mijn kerstmuts alsnog naar het strand. Bondi of Manly, of allebei...

En natuurlijk ben ik me aan het voorbereiden om naar huis te gaan. Of ik er zin in heb? Ja, enorm en Nee, totaal niet... 51% tegen 49%?
De afgelopen 2 maanden zijn omgevlogen en tegelijkertijd voelt het alsof ik al minstens een jaar weg ben. Nederland lijkt zo ver weg, niet alleen in kilometers. Het zal wel weer wennen zijn: Niet meer aan de linkerkant van de weg rijden en lopen, geen gestuntel meer met dollars, niet meer zoeken naar Engelse woorden, geen gesprekjes meer met mensen uit alle mogelijke windstreken, geen snurkende kamergenoten meer (yes!), geen tours meer boeken, niet meer de prijzen door 2 delen - OUCH! E4,50 voor cappucino uit een machine... Ik betaal hier S9,- voor een met liefde gemaakte koffievariant (keuze uit 15 soorten), met een heerlijke muffin erbij! - back 2 work...
Maarrrrr... Ik kijk er enorm naar uit om jullie weer te zien, gezellig een wijntje te drinken bij De Opera, op vrijdagavond een pizza te eten bij Napoli, rond te sjezen in mijn autootje, ongelimiteerd te internetten en foto's te bekijken, film te kijken in mijn decadente kingsize prive bioscoop, en keuze te hebben uit een hele kledingkast, in plaats van wat mijn backpack te bieden heeft (en dat is niet veel, bovendien ziet het er niet uit want het zijn met zorg uitgezochte kleren die ik hier achter kan laten, zodat er ruimte is voor souvenirs en dergelijke). Dus ja, thuis zijn heeft toch ook wel iets!
En een vliegticket is zo weer geboekt, het is tenslotte maar achttien uur vliegen en ik weet nu hoe het gaat...

Ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling! Doe voorzichtig met vuurwerk, geen rotjes in je hand laten ontploffen enzo (man, ik mis de sire reclame, ik zou toch eens onverstandig worden hier..). Ik hoop iedereen over een week (en een paar dagen misschien) met 10 vingers te mogen begroeten!

Cheers!



  • 28 December 2009 - 11:24

    Hilde:

    hoi Anne!:D
    hoe was je concert? ik denk dat je er echt van hebt genoten! en wat balen dat je een tijde ziek was.. en ik zie het me nou al voor me: bigsmile en n hele bruine Anne met bikini én een kerstmuts! hahaha geniaal gewoon xD! heb je ook n foto van de Kiwi??:D dat lijkt me echt geweldig om die te zien. ik wist niet dat die met uitsterven bedreigd werd... ach,... 1soort minder maakt toch niet uit;) haha nee geintje. jammer. en trouwens, mij zie je vast wel met 10vingers hoor! we hebben nog niet eens vuurwerk.. we gaan1 of 2dagen van te voren gewoon zonder dat we wat hebben besteld naar Halfords. we zien wel of we dan wat kunnen krijgen. en zoniet, dan hebben we pech. dan geniet ik gewoon van het andere vuurwerk wat wordt afgestoken door mensen die NIET naar die sire reclames luisteren hahah!
    groetjes je kleine zusje.
    oja! en 1e kerstdag toen we gingen fonduen, gingen we daarvoor nog ff risken... en wie heeft er gewonnen??.....
    IK... niet te geloven maar wel waar. maar Bernhard had ook bijna gewonnen en Carina nog nét niet. hahaha en ik heb mama toen nog ff van het bord af geveegd! ok op nr1 stond ik dus op nr2 stond Carina en op 3 stond Bernhard.:D maar het was hartstikke gezellig. behalve toen Sanne 2(hoe krijgt ze het voor mekaar!?) DOBBELSTENEN in haar mond had! maar die spuugde ze wel snelw eer uit. dat bengeltje! hahaa maar ze is wel n lieve schat. en je moet van mij neit schrikken want ik heb n heel ander kapsel;).....

  • 28 December 2009 - 13:09

    Mam:

    Ik krabbel steeds van alles door wat ik wil vertellen. Hou het eerst maar even op: Ik moest je de groetjes doen van Dieta. Lief he? Bij deze!
    En ik heb er 100% zin in dat jij weer thuis komt
    !
    We missen je meer dan we hadden gedacht! Dikke smok. Pabbe en mamma

  • 28 December 2009 - 18:57

    Dinie:

    Hoi Anne,
    Je verhaaltje is weer prachtig en weeeer zonder taalfouten. Zo waar een genot, want veel mensen maken die, maar jij niet.
    Geniet van de laatste dagen en het mooie weer daar. Een goede voorbereiding op de terugvlucht en thuiskomst gewenst en hopelijk tot gauw ziens; van mij krijg je twee handen met veel vingers en een knuffel.
    Dinie

  • 29 December 2009 - 15:59

    Ellen:

    heej anne!

    mooi weer om te lezen!
    geniet nog van de laatste dagen daar!
    (enne.. heb jij voor mij een postadres? heb nog wat van de klas voor je)

    groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

There's no place like...

28 December 2009

Been there, done that!

21 December 2009

So excited!

19 December 2009

Bottle It Up!

06 December 2009

Crossed the Pacific!
Anne

Actief sinds 15 Okt. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 9730

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2009 - 04 Januari 2010

Australië & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: