Crossed the Pacific! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anne Smit - WaarBenJij.nu Crossed the Pacific! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anne Smit - WaarBenJij.nu

Crossed the Pacific!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 December 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Deze keer een reisverslag uit Nieuw Zeeland! Heb niet zoveel te melden... De afgelopen week stond voornamelijk in het teken van REIZEN. We hebben een hele dag in de bus gezeten, van 7 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts (van Brisbane naar Sydney). In Sydney moesten we eerst uitzoeken hoe het OV daar werkt, omdat er 's nachts geen treinen meer gingen naar het vliegveld. Het idee was, om een nacht op het vliegveld te slapen (spaar je weer 20 dollar mee uit). Maar toen we daar aankwamen, bleek het vliegveld gesloten te zijn! Zo raar, dat had ik echt niet verwacht. Nou ja, gelukkig was het een aangename 20 graden buiten, dus hebben we tot 3 uur buiten gewacht en toen mochten we wel naar binnen. Heb nog geprobeerd te slapen, maar rond 5.00 begon de spits op Sydney Airport en om 6.00 konden we inchecken. Heb de resterende 3 uur, met een kop Sterke Koffie binnen handbereik, stijgende en landende vliegtuigen gespot.
Na 3,5 uur vliegen kwamen we aan in Christchurch. Wat een verschil met Australie, zeg! Echt alles is hier anders. Toen we aankwamen, was het maar 14 graden. Brrrr! Heb vandaag maar nieuwe kleren gekocht, want hier was ik niet op berekend! En verder een andere bouwstijl, andere planten, het lijkt net alsof je in een Europese stad rondloopt. Maar wel leuk. Vandaag hebben we een buspas geboekt bij Magic, een beetje hetzelfde idee als de Greyhound bus. Ik heb vooral erg veel zin in Hamner Springs, Millford Sound en Abel Tasman National Park.
En dit is alweer het laatste gedeelte van de reis... Over een maand ben ik alweer thuis! Echt raar. Het leven in de vijfde versnelling staat nu zo ver van me af! De afgelopen weken was mijn voornaamste zorg, dat ik genoeg water bij me had om niet uit te drogen en ik was vooral bezig met het plannen van de reis, nu nog steeds natuurlijk. Grappig, hoe snel je aan dit ritme went en hoe snel het 'normaal' wordt.

Zoals ik al zei, heb weinig te melden, over een dag of 10 laat ik jullie weten hoe NZ bevalt!

PS 1 Wie kan me vertellen welk Mona toetje Toetje van het Jaar is geworden?

  • 06 December 2009 - 10:47

    Dinie:

    Mona toetje van het jaar is geworden:
    Monanne!!!
    Denk nog niet teveel aan Nederland; geniet eerst van je gereis.
    Dinie

  • 06 December 2009 - 18:00

    Pap:

    Sinterklaascadeautje.
    Wat een mooi sinterklaascadeautje was dat.
    Een belletje uit NZ. Geweldig. Jouw mooie ratelende stem en nog een sinterklaasliedje als toegift. The sound of music was er niets bij. Geniet van NZ. Een klein deel van mijn familie woont in Christchurch. Als Kiwiboer begonnen.
    Zal eens opzoeken waar ze wonen. Ben benieuwd of de kiwi's net zo zacht zijn als ze bij ons zijn.
    Maar pas op voor de Maori's. En dan vooral voor de Haka-dance.
    Groetjes Pap en Mam

  • 09 December 2009 - 17:41

    Diet:

    Wat een avonturen! Het lijkt mij een prachtig land!
    Ik heb je kaart vandaag ontvangen(9-12)met de mooie palmbomen en blauwe zee.MMMM Ik begrijp waarom je het geweldig vindt.
    Houd ons op de hoogte van al dat mooi's.

    Groetjes Diet

  • 11 December 2009 - 20:29

    Tecla En Kasper:

    Moi Anne,

    Dank je wel voor je mooie kaart.
    Het bevalt dus prima, want je blijft nog even.
    De foto's zijn prachtig, vooral die met skippy.
    Wij zitten al helemaal in de Kerstsfeer.
    Veel plezier nog.
    Goeten Kasper en Tecla

  • 12 December 2009 - 18:25

    Annemarie:

    Hoi Anne,

    Dank voor je kaart, echt een verrassing erg leuk. Ga je ook nog in Sydney kijken? Tip: dee tower bridge climb is ook een unieke ervaring! Verder hebben wij spijt dat we geen rondvaart in de havens van Sydney hebben gedaan, naar Bondi beach enzo...
    Tot over een maand, wil dan al je foto's zien en verhalen horen. Geniet nog maar even van het relaxte leven daar.

    Lieve groetjes van ons allemaal

  • 14 December 2009 - 10:10

    Mam:

    Moi laiverd,

    Geert vruig mie zoaterdag bie AH hou t mit die was. Ik zee goud en dat hij mor even op dien site kieken mos. Dat wol hij wel, mor zien modem is stukken. Ik heb mor nait vroagt of d'r in hail Onstwedde en omstreken verder gaind is, want waist ja wel dat Geert de ainege mins op de haile wereld is dei bie mie aaltijd t leste woord het.Doar komt nog bie dat harstikke drok was aan counter: drei potroosjes veur 5 euro. Doarom ston ik d'r ook vanzulf. En veur mie was ain vraauw dei woal aal dei drei roosjes apaart inpakt hebben mit n mooi strikkie derom. En Denise verwurgde zuch mit aine dei bonusverreken op kassabon nait begreep. Magst bliede wezen dast zoaterdag down under zatst. Wie vernuvern ons hier best in ons opgeschierde huus. Doe doar ook, hoop ik. Ik vin wel dat dizze raaize ain zet duurt veurdat we weer wat van die heuren. Gain bericht goud bericht zel we moar denken. Dikke smok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Australië & Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

There's no place like...

28 December 2009

Been there, done that!

21 December 2009

So excited!

19 December 2009

Bottle It Up!

06 December 2009

Crossed the Pacific!
Anne

Actief sinds 15 Okt. 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 9709

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2009 - 04 Januari 2010

Australië & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: